Söndagstankar

images

Filmen “up in the air”, (bildkälla google) fick mig att fundera för ett tag sedan.
Det handlar om en man (Clooney) som reser i stort sett hela året.
Han pratar vid ett tillfälle om att man ska ta en ryggsäck, lägg i alla viktiga saker du har i ryggsäcken. Ditt fotoalbum, ditt nya halsband, din bil etc.. listan kan vara lång på vad man uppskattar och älskar…. sen sa han. Lyft ryggsäcken.. Det är rätt tungt att bära mycket saker. Ju mer man har desto tyngre!
Han själ hade i filmen ingenting bagaget och kunde lätt åka vart han ville och inte vara så “tyngd”.
Det ligger en tanke i detta, speciellt i allt materialistiskt vi nu har. Hus, bilar, säng, soffor etc. Det kan tynga oss både ekonomiskt och känslomässigt…

Jag håller inte med i allt men man kan få en liten tanke!
Vad är det jag vill ha i min ryggsäck?

Buenas noches!

One thought on “Söndagstankar

  1. Intressant tanke! Jag ar lite materilistisk. Men ibland kommerjag ner pa jorden och aker ut till kakstaderna for att grilla och fest med de fattiga 🙂

Leave a Reply

