Manzanas – Äpplen

20130901-114708.jpg

Con mucho gusto vill jag nu visa er äpplereceptet lite mera ingående!

Det började med att jag fick massa goda äpplen från min mormor och morfar! Jag har gjort massa efterrätter men ville göra något roligare!

Hittade ett recept från “frun på landet” som lät wow! Man kunde göra äppelströssel och äppelsirap!

Det gick inte alls bra! Det blev av allt en supergo saft!

20130901-115057.jpg

Ta 4dl vatten, 4dl socker och 1 citron. Koka till sockerlag och lägg i så många hackade äpplen du kan! Koka upp och sila av!

Här skulle man eg. Ta de hackade äpplena och lägga i ugnen för att få strössel och ta resten och göra sirap men det blev inte bra gör mig.

20130901-115330.jpg

Koka lite längre så får du go rosa saft!

20130901-115452.jpg

¡Salud!

Leave a Reply

