Bär

20130811-160823.jpg

För några år sedan ändrades mitt liv. jag har alltid älskat att pyssla och plocka bär men för ca: 3 år sedan blev jag som besatt! istället för utekvällar så föredrog jag skogen, naturen!
Jag älskar bär, frukt, svamp!
I min släkt är det inget konstigt, min mamma, mormor, gammelmormor har alla alltid gjort sylt och saft!

Jag blev besatt, förra året plockade jag galet mycket bär och gjorde saft, sylt, marmelad, gelé, ALLT!

I år dock så har vi inte haft nästan några blåbär på Orust. Vintern, som var så kall, dödade nästan alla blåbärsbuskar. I år har jag plockat Max 20 blåbär, inte liter utan 20 blåBÄR!

Men det finns annat man kan safta på!

Jag ska visa er ett tips jag hittade på en annan blogg!

Leave a Reply

